Maksu- ja sopimusehdot
Kauppa syntyy, kun asiakas vahvistaa päivän meille joko kirjallisesti sähköpostilla tai suullisesti puhelimessa.
100% peruutusmahdollisuus on 7 päivää kaupan synnyn jälkeen.
Jos tilaus on vahvistettu (esim. sähköpostitse), eikä sitä ole peruttu sopimusehtojen mukaisesti, palveluntarjoajalla on oikeus laskuttaa tilaisuus.
Maksuehdot: Varausmaksu lähtee 7 päivän kuluttua kaupan vahvistamisesta. Varausvaiheessa laskutamme 50% oletetusta osallistujamäärästä. Loppulasku tulee 2 viikkoa ennen h-hetkeä.
Maksuehdoista voidaan neuvotella hyvässä hengessä, jos yrityksen tilanne sitä vaatii.
Mikäli AVI tms. kieltää tapahtumat tai maailmantilanne vaatii Force major toimenpiteenä tilaisuuden siirtämistä, niin se tehdään veloituksetta yhdessä sovittuun uuteen ajankohtaan.
xxx
MUUTA: Asiakkaalla tulee olla voimassaoleva oma vakuutus.
xxx
Vauhtifarmi Oy noudattaa kuluttaja-asiamiehen suosituksia sopimusehdoiksi soveltuvin osin elämystapahtumien järjestämisessä. Asiakkaille tulee olla voimassa oma vakuutus!
1 § . Soveltamisala
Näitä ehtoja sovelletaan elämystapahtumaa koskevaan sopimukseen, kun yrittäjä tarjoaa yksityiselle asiakkaalle taikka kahden tai useamman asiakkaan ryhmälle elämyspalveluja. Ehtoja sovelletaan myös soveltuvin osin kun elämyspalveluja tarjotaan toisille yrityksille tai yhteisöille.
2 § . Määritelmä
Elämyspalvelulla + kokouspalveluilla tarkoitetaan näissä ehdoissa Vauhtifarmin järjestämiä yksityisten ja yritysten tapahtumia sekä ruokailua, pito-, juhla- ja kokousjärjestelyä, ajanvietto- ja harrastusmahdollisuuden järjestämistä, kuten mm. army-rata, jousiammunta, lännenammunta, vaijeriliuku, itsepuolustuskurssit, lennätykset, erilaiset kilpailut ja tiimityöt sekä vaihtuvat aktiviteetit, ratsastus-, kanootti- ja metsäretket, paintball-pelitapahtumat ja erilaiset koulutukset ja vastaavat sekä palveluihin liittyvää ohjausta, opastusta ja koulutusta tai erikseen asiakkaan kanssa sovittua lajia.
3 § . Sopimuksen syntyminen
Sopimus syntyy ja nämä ehdot tulevat osapuolia sitoviksi, kun osapuolet ovat sopineet tapahtuman järjestämisestä joko tarjouksen hyväksymisen tai muun sopimuksen perusteella esim. Sähköpostitse. Hyväksyntään riittää sähköpostikirjeenvaihto, josta tämä on todettavissa.
4 § . Asiakkaan oikeus purkaa sopimus
Mikäli asiakas (kuluttaja-asiakas = yleensä polttarisankari tai syntymäpäiväsankari, ei yritysasiakas) äkillisesti sairastuu vakavasti, voidaan tapahtumaan siirtää eteenpäin. Jos avainhlö sattuisi kuolemaan, asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus ja saada takaisin palvelusta maksettu summa.
Jos kyseessä on yritysasiakas, joka peruu tapahtuman ilman force majeure -syytä, niin pidätämme varausmaksun. Vauhtifarmi pystyy yleensä aina tarjoamaan vaihtoehtoista päivää myös force majourin ollessa syynä eli sen vuoksi varausmaksua ei palauteta, vaan päivämäärää siirretään molemmille yhteisesti sovittuun ajankohtaan.
Esteestä on ilmoitettava viipymättä. Palvelun käyttämisen estävä sairaus ja tapaturma on osoitettava lääkärintodistuksella ja se koskee vain tätä yhtä hlöä, joka sairastuu (ei koko yritystä/tiimiä).
5 § . Yrittäjän (Vauhtifarmi Oy) oikeus purkaa sopimus.
Yrittäjällä on oikeus purkaa sopimus tai keskeyttää palvelun suorittaminen mikäli ylivoimainen este, kuten tulipalo, luonnonmullistus, viranomaisten toimenpide, lakko tai muu näihin verrattava ennalta arvaamaton ja yrittäjästä riippumaton tapahtuma estää tai olennaisesti vaikeuttaa palvelun toteuttamista. Jos sopimus puretaan, asiakkaalle on etsittävä yhteisymmärryksessä uusi pvm. Jos päivä ei ole siirrettävissä, niin Vauhtifarmin peruessa tilaisuuden heillä on myös velvollisuus palauttaa maksut asiakkaalle.
Kuitenkin niin että esim. Luonnonolosuhteiden ollessa esteenä peruutukselle yrittäjä sitoutuu tarjoamaan vaihtoehtoista elämystä tilalle tai mahdollisena lahjakorttina kyseisen palvelun. Sateinen ja tuulinen sääolo ei ole este elämysten suorittamiselle. (paitsi varjoliitolennätys) Silloin tarjoamme vaihtoehtoista ohjelmaa tai lahjakortin.
Vaihtoehtoinen ohjelma on sellainen minkä saamme sinä päivänä toteutettua muiden ryhmien, aikataulujen ja vetäjien osaamistason puitteissa. Kaikki elämyksemme eivät siis ole vaihtoehtoisina mahdollisia. Lentopaikka ja sen onnistuminen selviää edellisenä päivänä klo 18.00 mennessä. Asiakkaalle ilmoitetaan tiedot SMS:llä.
Yrittäjän on viipymättä ilmoitettava asiakkaalle esteestä, jonka vuoksi palvelua ei toteuteta.
6 § . Vastuu sopimuksen toteuttamisesta
Yrittäjä vastaa siitä, että asiakas saa sopimuksen mukaiset palvelut sellaisena kuin ne on markkinoitu tai sellaisena kuin kunkin varauksen osalta on erikseen sovittu. Kuitenkin keikkatyöntekijöiden sairastapausten sattuessa pidätämme oikeuden elämysten muokkaamiseen, jotta saamme päivän toteutettua parhaalla mahdollisella tavalla. Elämyksenne siis saattaa muuttua, jos tilanne sitä vaatii. Sesonkipäivät ovat myös kalliimpia kuin toiset eli hinnat saattavat vaihdella.
7 § . Osapuolten vastuu ja vahingonkorvaukset
Asiakkaalla on oikeus korvaukseen siitä välittömästä vahingosta, jonka yrittäjän suorituksessa oleva virhe on hänelle aiheuttanut, edellyttäen että virhe tai vahinko johtuu yrittäjän tai hänen apunaan käyttämän muun elinkeinonharjoittajan huolimattomuudesta.
Yrittäjä ei ole vastuussa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä tai luonnonolosuhteiden johdosta tai muusta ennalta-arvaamattomasta syystä, jota yrittäjä tai hänen apunaan käyttämä elinkeinonharjoittaja ei olisi voinut estää huolellisesti menetellenkään. Yrittäjän on ilmoitettava asiakkaalle esteestä viipymättä ja pyrittävä toimimaan niin, että asiakkaan kärsimä vahinko jää mahdollisimman pieneksi.
Asiakkaan on noudatettava palvelun käyttämiseen liittyviä yrittäjän antamia ohjeita ja määräyksiä ja hän on vastuussa vahingoista, jotka hän aiheuttaa yrittäjälle tai kolmansille osapuolille.
Jos asiakas ei käytä kaikkia sovittuja palveluja tai käyttää niitä vain osittain, hänellä ei ole tällä perusteella oikeutta hinnan alennukseen tai maksun palautukseen vaikka tarjoukseen sidottu osallistujamäärä ei täyttyisi.
Emme palauta rahoja, jos osa porukasta sairastuu viime tingassa. Olemme joutuneet tekemään tilaukset ja varautuneet tietyllä määrällä henkilökuntaa jne.
8 § . Huomautukset ja riitojen ratkaisu
Asiakas on velvollinen tekemään välittömästi yrittäjälle tai tämän edustajalle huomautuksen mahdollisista puutteista, jotka voidaan korjata jo palvelun käytön aikana. Muut mahdolliset huomautukset, joita ei olisi voitu korjata palvelun käytön aikana ja korvausvaatimukset on tehtävä kirjallisesti yrittäjälle normaalisti viimeistään kahden viikon kuluttua palvelun käytön päättymisestä.
Mikäli asiakas ja yrittäjä eivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi. Mikäli asia saatetaan tuomioistuimen käsiteltäväksi, niin asia käsitellään kuluttajan kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.
Yrityskohtainen informaatio Vauhtifarmi Oy
1§ Vauhtifarmi Oy:n järjestämissä tapahtumissa asiakkaalla on oltava oma vakuutus joko yrityksen kautta tai oma vapaa-ajan vakuutus. Vastuuvakuutuksemme (Vauhtifarmin työntekijöiden osalta) kattaa sellaiset tilanteet, joissa asiakasta on selkeästi laiminlyöty jättämällä kertomatta esim. Turvallisuusseikoista ja tästä johtuen aiheutui onnettomuus.
Lennätysasiakkailla tulee myös olla oma vakuutus. Luonnonolosuhteiden vuoksi aiheutuneet onnettomuudet (kuten varjoliidossa varjon sakkaantuminen tms.) ei ole pilotin eikä Vauhtifarmin vastuulla. Lentolajeissa tulee ymmärtää luonnon voimat. Pilottimme ovat Suomen parhaita ja tekevät kaikkensa ettei mitään tapahdu. Emme palauta rahoja lennätyksestä, jos se peruuntuu kelin vuoksi. Tarjoamme siihen lahjakorttia tai vaihtoehtoista elämystä mikä kullekin päivälle on järjestettävissä.
3§ Vauhtifarmi Oy:n henkilökunnalla on oikeus poistaa osallistuja tapahtuma-alueelta, mikäli osallistuja ei noudata varomääräyksiä tai henkilökunnan ohjeita. Ääritapauksessa voidaan koko ohjelmanumero tai tapahtuma perua, mikäli osallistujien fyysinen tai henkinen kunto ja käyttäytyminen antavat siihen aihetta. Tässä tapauksessa emme palauta rahoja!
Jos asiakkaan/yrityksen työntekijät rikkovat paikkoja, oksentavat tai aiheuttavat muuta haittaa Vauhtifarmille, on Vauhtifarmilla oikeus laskuttaa näistä ulkopuolisella taholla teetettyjen tuntien perusteella kyseistä asiakasryhmää.
4§ Kirjalliset reklamaatiot tulee osoittaa suoraan Vauhtifarmi Oy:n yhteyshenkilölle: Anne Sahlström (info@vauhtifarmi.fi)
MUUTA: Vauhtifarmi kuvaa osan keikosta videolle ja valokuvina jaa niitä saatetaan käyttää promomateriaaleissa. Jos ette halua olla mukana, niin ilmoittakaa siitä erikseen tai pyytäkää poistamaan kuva sen jälkeen jos havaitsette sen materiaaleissa, joissa ette halua sen näkyvän. Kiitos yhteistyöstä!
Vauhtifarmi Oy on järjestänyt elämystapahtumia vuodesta 2006 ja tähän mennessä ei ole sattunut yhtään vakavaa tilannetta, jossa olisi tarvittu pelastusviranomaisten tai ambulanssihenkilökunnan apua.
Mikäli osallistut ohjelmaamme on tärkeää kuunnella ohjaajien neuvoja ja käyttää maalaisjärkeä.
Vauhdikkain yhteistyöterveisin,
Vauhtifarmi Oy
MUUTA: Elintarvikeviraston Valvontayksikkö Raportti julkaistaan sivulla www.oivahymy.fi
viimeistään 19.11.2023! Kaikki oli kunnossa tarkastuskäynnillä :)